Septynios nuodėmės (kitaip Mirtinosios nuodėmės) – mirtinos nuodėmės Romos katalikybėje, kurių padarymas veda į sielos mirtį. Pirmą kartą šių nuodėmių sąrašą paminėjo popiežius Šventasis Grigalius I–asis šeštame amžiuje. Šių nuodėmių priešingybė – Septynios dorybės (arba Septynios didžiosios dorybės): tyrumas, teisingumas, santūrumas (saikingumas), narsa (tvirtybė), tikėjimas, viltis, dosnumas.
Įsivaizduokit, jog gimstame su puikiais žvilgančiais šarvais, kurie mus saugo nuo labai pavojingo aplinkinio pasaulio. Šalia mūsų verda nesibaigianti Šviesos ir Tamsos kova, o mes tarsi šapeliai vėjyje blaškomi po mūšio lauką. Šarvai mus saugo nuo sužeidimų, o kiekviena mirtina nuodėmė yra įtrūkimas mūsų apsaugoje. Kuo didesnis polinkis kokiai nors ydai, tuo didesnis plyšys ir tuo daugiau priešiškų strėlių sminga į mūsų gležną kūnelį. Jokie Angelai Sargai čia negali padėti…
Kiekvienas turime visą puokštę nuodėmių. Net šventieji. Jei manote, kad neturite vienos ar kelių ydų, vadinasi nepažįstate savęs, bijote atidžiai save apžiūrėti. Tai blogai, nes tik suvokdamas savo silpnybes galite tobulėti, eiti į priekį. Kaip ir sakiau, šventieji taip pat turi savyje tas ydas ir nuo paprastų mirtingųjų skiriasi tuo, jog visomis išgalėmis stengiasi jas iš savęs išrauti kartu su šaknimis.
Jei kada nors ravėjote daržus, turėjote susidurti su varpučiu. Jo labai ilgos šaknys, ir, jei gerai neišrauni, vėl iš naujo atželia, kaip niekur nieko. Taip ir su ydomis. Siela yra amžina ir gyvename mes tūkstančius gyvenimų. Jei tiksliau, Vedose rašoma, jog yra 8.400.000 gyvybės formų, o siela perkeliauja per jas visas. Žmogiškojo tipo gyvybės formų yra net 400.000. Tik įsivaizduokite, per kiek tūkstančių gyvenimų formavosi jūsų charakterio bruožai, pomėgiai, silpnybės. Ne taip lengva nugalėti savo ydas. Tačiau tą daryti ir reikia, ir verta. O štai ko nereikia, tai pernelyg stresuoti – juk ryte prabudus neimate rautis nuo galvos plaukų, kad po nakties reikia valyti dantis. Juk nesakot – vakar prieš miega valiau, o ryte ir vėl reikia???! Kada tai baigsis?! Kokia neteisybe! Juk paprasčiausiai nusiprausiate, susišukuojate, apsirengiate ir einate toliau per gyvenimą. Taip ir su nuodėmėmis – reikia akylai stebėti savo reakcijas ir iškarto stengtis keisti mąstymą. Iš tikrųjų, milžiniškas žygdarbis savyje pastebėti ydas. Lengviau ydas matyti kituose. Bet tai irgi nėra blogai, nes jei matai kitame nuodėmę, vadinasi pats ją turi. Jei neturėtum nuodėmės savyje, jos neatpažintum ir kitame, nes neturėtum su kuo savyje palyginti. Mes visą pasaulį suvokiame tik per save, savo pojūčius ir patyrimus, savo naudą, pasitenkinimą. Mes negalime pajausti svetimo skausmo, jį galime tik bandyti suvokti, prisimindami save panašioje situacijoje ar įsivaizduodami, kaip mes patys jaustumėmės. Todėl viską, ką matome kituose, suvokiame tik todėl, kad patys tai turime. Gera žinia ta, kad jei žavitės kitų savybėmis, vadinasi patys jų turite ir žavitės jomis savyje taip pat.
Anot šv. Jokūbo: „Kiekvienas yra gundomas, savo paties geismo pagrobtas ir suviliotas. Paskui užsimezgęs geismas pagimdo nuodėmę, o užbaigta nuodėmė gimdo mirtį” (Jok. 1, 14-15). Kitaip tariant, visi mes esame gundomi ir tas gundymas mumyse pasėja nuodėmės sėklą. Tačiau tam, kad nuodėmė sudygtų, reikalingas laikas, kurio metu ir galime ją sunaikinti.
Ydos yra egoizmo pagimdytos, iš noro ne duoti, bet gauti. Gauti materialinės ar psichologinės naudos, pasitenkinimo. Jei neturėtume nei krislo egoizmo, jei nebūtume taip prisirišę prie savo kūno ir visko, kas jam nutinka, jei nuoširdžiai, save pamiršę tarnautume kitiems, būtume nepaprastai laimingi, sveiki, turtingi ir gyventume nieko nestokodami.
Visos septynios nuodėmės tarpusavyje labai glaudžiai susijusios ir viena kitą papildo. Pvz., godus žmogus pavydės turtingesniems, pyks ant tų, kuriems sekasi labiau nei jam, ir pus išpuikęs prieš tuos, kurie prikaupę mažiau.
Septynios nuodėmės:
Godumas (Gobšumas)
Puikybė (Išdidumas)
Apsirijimas (Nesaikingumas valgant ar geriant)
Pavydas
Kerštas
Geismas (Palaidumas)
Tingumas (Tingėjimas)
Modernus sąrašo papildymas
2008 m. kovo 9 d. Vatikano dienraštis „L`Osservatore Romano“ išspausdino interviu su apaštališkosios penitenciarijos tribunolo vadovu, vyskupu Gianfranco Girotti, kuriame šis paskelbė septynias šiuolaikines nuodėmes: genetinį manipuliavimą, abejotinos moralės eksperimentus su žmonėmis, narkotikų vartojimą, aplinkos teršimą, socialinę nelygybę, per didelį turtingumą ir veiksmus, dėl kurių daugėja vargšų.
Parengė Asta Ivaškevičiūtė (Arčana Siddhi devi dasi). Daugiau informacijos: //astaivaskeviciute.weebly.com/
Redagavo Lina Šimelionytė
Susiję Straipsniai