Įtampa. Kaip ją suvaldyti?

stresas1

„Sveiki, Egidijau, esu skaičiusi tokią knygą, kurioje kalbama apie tai, kad visos mūsų ligos kyla nuo emocijų. Netgi tokie skausmai, kaip nugaros, pečių – taip pat kyla dėl to, jog nemokame atsipalaiduoti ir pergyvename dėl situacijų, susijusių su šeima ir artimaisiais. Kitaip tariant, „nešiojame problemas ant pečių“, dėl to ir skauda. Ar tai tiesa? Aš kenčiu nugaros, pečių skausmus. Dirbu gana įtemptą darbą, kuriame daug streso ir t. t. Ar dėl to,kad nuolat darbe susiduriu su rūpesčiais, man kilo šios problemos? Ir ką galėčiau daryti, kad sau padėčiau? Vienintelis sportas, kuriuo užsiimu yra baseinas, bet jis nepadeda, o streso darbe niekaip negaliu išvengti… Esu kaip voverė narve ir žinau, kad reikia vengti streso, bet negaliu reaguoti be įtampos, vis tiek pergyvenu ir laikau viduje. Ką daryti, kad jausčiausi labiau pailsėjusi, atsipalaidavusi, nepatirčiau tiek daug įtampos. Kaip tai valdyti? Labai ačiū už atsakymą. Laura“

Dėkoju už klausimą. Ar žmogus patiria stresą dažnai priklauso nuo to, kokioje aplinkoje jis yra ir kokie žmonės jį supa. Jeigu žmogų supa tie, kurie patys nuolat patiria įtampą, tai ir pačiam nestresuoti bus gana sudėtinga. Žmogus linkęs kopijuoti aplinką, kurioje yra.

Pavyzdžiui, šiame informacijos amžiuje žmogus dažnai yra veikiamas informacijos priemonių, kurios sukelia įvairias emocijas ir programuoja atitinkamiems veiksmams. Jeigu žmogaus intelektas stiprus, jis gali kontroliuoti emocijas, bet jeigu ne, tada tiesiog pasiduoda emocijų bangai.

[ File # csp2976633, License # 2130873 ] Licensed through http://www.canstockphoto.com in accordance with the End User License Agreement (http://www.canstockphoto.com/legal.php) (c) Can Stock Photo Inc. / Maridav

Įtampa gali atsirasti ir dėl to, kad žmogus nori, jog viskas būtų pagal jo scenarijų, kad visi elgtųsi taip, kaip jis nori. Žinoma, kad taip niekada nebūna, tad dėl šio nepasitenkinimo žmogus išgyvena stresą.

Tam, kad būtų sumažinta įtampa, būtina duoti krūvio savo kūnui ir bent keletą kartų per savaitę gerai išprakaituoti. Rekomenduočiau susirasti trenerį, apsilankyti sporto klube arba užsiimti fizine veikla lauke. Treniruočių metu protą sutelktumėte į pratimus ir taip pailsėtumėte nuo dienos rūpesčių. Gyvenant dideliame mieste, vertėtų bent kartą per savaitę išvykti ir pasivaikščioti gamtoje, nes ten vyrauja dorybės energija. Kuo daugiau gyvenime bus dorybės energijos, tuo daugiau bus laimės.

stresas3

Stenkitės mažiau žiūrėti televizorių ir žinių laidas, kadangi tokia informacija nuolat įaudrina protą, ypač vertėtų to vengti vakare. Verčiau paskaitykite knygą, pasivaikščiokite. Valgykite daugiau daržovių, vaisių ir riešutų, nes juose taip pat daug dorybės energijos.

Moterys visada patiria daugiau įtampos, jeigu neturi kam atiduoti savo emocijų. Jeigu vyras Jūsų neišklauso, nepataria, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje, tai dėl per didelės atsakomybės jums bus sunkiau atsipalaiduoti. Paprašykite savo vyro, kad bent dešimt–penkiolika minučių jus išklausytų, o po to padėkokite jam už tai. Pasakykite, kad po tokių pokalbių jaučiatės kur kas geriau, tada ir jam bus didesnė motyvacija klausytis.

stresas4

Ieškokite žmonių rato, kurie įveikė panašias problemas. Tai gali būti jogos arba kvėpavimo klubas. Kuo kūnas mažiau lankstus, tuo daugiau jame įtampos. Jogos ir kvėpavimo pratimai visada padeda sumažinti įtampą. Vienas iš žinomiausių jogos pratimų yra „Saulės pasveikinimas“. Jeigu kasryt skirsite bent keletą minučių šiam pratimui, tai į jūsų gyvenimą būtinai ateis daugiau šilumos ir saulės spindulių.

Linkiu geriausios kloties!

Egidijus Gubinas

„Klausimai – atsakymai“ Čikagos laikraščiui „Geras“

Redagavo Lina Šimelionytė

Paveikslėliai iš puslapio Gubinas.lt

Pasidalinkite su kitais!