Džiovintų vaisių nauda

1415359384_suhofrukty
  1. Džiovinti abrikosai

5 džiovinti abrikosiukai turi kalio ir geležies dienos normą, taip pat B grupės vitaminų, pektino, karotino, askorbino, obuolių, citrinos, vyno rūgštis. Bet! Šviežias abrikosas sveria 50 g ir turi 12 kcal. Džiovintas abrikosas sveria 10 g, o kaloringumas beveik toks pats! Skanu, lengva, naudinga, bet sunku sustoti :)

Ryškiai oranžiniai džiovinti abrikosai nėra tinkami – jų spalva gauta kenksmingo apdorojimo būdu. Kuo spalva tamsesnė ir nepatrauklesnė, tuo naudingesnis ir saugesnis vaisius. Patartina rinktis džiovintus abrikosus su kauliukais.

dried-apricots-357879_960_720

  1. Džiovintos slyvos

Jei džiovintos slyvos yra kavos atspalvio, tai reiškia, kad jos nuplikytos karštu vandeniu ir vitaminų jose mažai. Gamyklos ir privatūs gamintojai dezinfekcijai ir ilgesniam išlaikymui prieš džiovinimą pamirko slyvas verdančiame vandenyje, dažnai su kaustinės sodos tirpalu. Dėl tokio apdorojimo, slyvos įgauna rudą spalvą, praranda daug maistingų medžiagų ir išlieka juntamas kartokas skonis.

Taip pat nereikėtų pirkti tamsiai pilkų džiovintų slyvų, jos tikrai bus apdorotos glicerinu. Beje, produktas, apdorotas glicerinu, turi blizgantį paviršių, tai pagerina jo prekinę išvaizdą.dried-18607_960_720

Tikros slyvos būna juodos spalvos, matinės, neturi kartumo, yra sodraus saldaus skonio su lengvu rūgštelėjimu.

Džiovintas slyvas dar galima patikrinti tokiu būdu: užmerkti ir pažiūrėti po pusvalandžio. Jie jos natūralios, vietomis turi būti pabalę, jei apdorotos – ne.

Kuo mažiau džiovintos slyvos turi blizgesio, tuo geriau. Blizgesys išduoda uogų apdirbimą riebalais arba glicerinu.

Slyvos, džiovintos su kauliukais yra daug naudingesnės. Rytuose sakoma: „išimti iš vaisiaus kauliuką, tai tas pats, kaip atimti iš jo dušią“ :)dried-2825_960_720

  1. Figos

Dar Avicena (persų kilmės mokslininkas, filosofas, poetas) teigė, jog figos yra naudingos peršalus ir kosėjant. Jomis gydė inkstus ir blužnį, manė, kad figos nuima karščiavimą po nudegimų, nuramina pasiutusio šuns įkandimą, išgydo karakurto (nuodingo voro) įkandimą.

Geriausia rinktis matinės spalvos figas. Tai požymis, kad jos neapdorotos sieros garais. Neapdorotos cheminėmis medžiagomis figos yra pilkos, šviesiai rudos ar rusvai gelsvos spalvos. O jei jos turi blizgantį paviršių ir ryškiai gintarinę spalvą, vadinasi, yra apdorotos sieros garais.

love-973904_960_720

  1. Razinos

Saujoje razinų yra 400 kcal. Jose gausu boro, mangano, kalio, B grupės vitaminų ir geležies. Kilmingos razinos visada turi uodegėles, tai reiškia, kad vaisiai praėjo švelnų mechaninį apdorojimą. Beveik visos šviesios razinos yra apdorotos siera. Jos tinkamos maistui tik išmirkytos ir gerai nuplautos. Tamsias razinas reikėtų pavolioti tarp pirštų ir, jei jos yra dažytos, iš karto pamatysite.

Žaliosios ir juodosios vynuogės džiovinamos tamsėja. Sieros dioksidas, sulfitai, sorbo rūgštis, kurie naudojami džiovinant vynuoges, yra pakankamai kenksmingi. Sulfitai daro uogas permatomomis ir šviesiomis, užtvirtina dažus, tai – uogų konservantas.
Natūralios razinos yra rudos, šviesiai rudos arba juodos, bet ne auksinės.

Gamintojai, kad pritrauktų pirkėjų dėmesį, gali panaudoti aliejų. Jei saują tokių razinų patrinsite rankoje, tai liks riebalinės žymės. Ir ne augalinių riebalų, o greičiausiai vazelininių, kurie gali sukelti avitaminozę.

Rinkitės susiraukšlėjusias, mėsingas razinas be pažeidimų. Nepirkite per daug kietų arba minkštų razinų.

Razinų uodegėlės parodo aukštesnę jų kokybę. Tokios uogos buvo minimaliai apdorotos ir todėl yra kokybiškesnės.

raisins-88532_960_720

  1. Datulės

Tai – biblinis vaisius. Žmogus gali laisvai pragyventi keletą mėnesių, o beduinai ir keletą metų valgydami vien tik datules ir nebijodami, kad jų organizmui pritrūks kokių nors medžiagų ar vitaminų. Nerekomenduojama pirkti drėgnas ar per daug sudžiūvusias datules, taip pat susicukravusias ir atšokusia luobele, nes po ja gali būti pelėsis.

Kokybiškos Irano datulės parduodamos dėžutėse po 500 g, jos labai skanios. Tik atkreipkite dėmesį į galiojimo datą, laikymo sąlygas ir apdorojimo būdą, kurie nurodyti ant įpakavimo.

Jei galiojimas ne ilgesnis nei 6 mėnesiai, nurodyta saugoti toliau nuo vabzdžių, datulės yra lengvai matinės spalvos ir tamsios – galite drąsiai pirkti.dried-fruit-1631158_960_720

  1. Džiovinti obuoliai ir kriaušės

Džiovinti vaisiai užaugę gimtojoje klimato zonoje yra kur kas naudingesni nei augę užjūryje. Džiovintuose obuoliuose ir kriaušėse yra daug pektino, fermentų, suskaidančių riebalus, B grupės vitaminų, vitamino C, kuris greitai ištirpsta dėl neteisingo džiovinimo. Šie vaisiai yra naudingi esant avitaminozei ir anemijai. Jie turi geležies, taninų, gerina virškinimą ir pakelia tonusą, šalina iš organizmo sunkiųjų metalų druskas, mažina cholesterolio kiekį kraujyje.

apple-rings-602242_960_720

Tikri džiovinti obuoliai susiraukšlėję, negražūs ir pilki. Nors namuose džiovinant galima pasigaminti ir labai gražių, šviesių traškučių,naudojant drėkintuvą ir pamirkius obuolius 10 minučių vandenyje su citrinos sultimis.

diy-instant-oatmeal-packets-fruits

Straipsniu draugiškai pasidalino Saulegraza.com

Redagavo Lina Šimelionytė

Pasidalinkite su kitais!