Žemės dienos meditacijos, įkvepiančios dėkingumo

mindfulmeditationearthday-828×492

Džiugios Pasaulinės motinos Žemės dienos!

Tai, kas 1970-aisiais prasidėjo kaip dvidešimties milijonų amerikiečių protestas dėl gilėjančių gamtos apsaugos problemų, virto universalia švente, šlovinančia mūsų planetą ir bendrą visos žmonijos atsakomybę ją apsaugoti.

Šiandien milijonai žmonių visoje planetoje įvairiais būdais bandys išreikšti savo meilę Žemei, o šimto penkiasdešimties šalių vyriausybių lyderiai (tarp jų – ir Dalia Grybauskaitė, – vert. past.) susitiks Niujorke tam, kad pasirašytų „Paryžiaus klimato susitarimą“ (angl. „Paris Climate agreement“) – išsamų klimaito kaitos iniciatyvų planą, sukurtą praėjusį gruodį.

Visai nesvarbu, ar šiandien sodinsite medžius gamtoje, ar kursuosite judraus miesto gatvėmis, kviečiame paskirti kelias minutes meditacijai, kuri išblaškys visus proto dirgiklius ir leis prisiminti įgimtą Žemės grožį ir pajusti Žemei dėkingumą.

Kvėpavimo pratimas:

Patogiai atsisėskite. Giliai įkvėpkite per nosį ir iškvėpkite per burną. Pakartokite tai keturis kartus.

Pereikite prie kvėpavimo per nosį: kvėpuokite ilgais, vienodais įkvėpimais ir iškvėpimais.

Kai toks jūsų kvėpavimas taps stabilus, ritmingas, sutelkite dėmesį į savo klubus.

Vizualiai įsivaizduokite šaknis, augančias iš jūsų klubų į Žemės centrą. Matykite jų spalvą, tankumą, tekstūrą. Penkias minutes likite susitelkę į savo šaknis, vis dar ilgai, giliai, ritmingai kvėpuokite.

Paleiskite šaknų vaizdą ir dar penkias minutes skirkite pojūčių refleksijai. Atkreipkite dėmesį į tai, kokią energiją jaučiate po šios praktikos, ir į bet kokius kitus pojūčius, kurie kilo.

Pasinerkite į tokią meditaciją visuomet, kai jausitės nebeturį „pagrindo po kojomis“, kai norėsite „prisijungti“ prie gyvybinės žemės energijos.

Meditacija:

Raskite tokią vietą atsisėsti, kur fiziškai galėtumėte susiliesti su žeme. Jei galite medituoti lauke, gryname ore, tai būtų pats tobuliausias variantas. Vis dėlto jei esate patalpoje, vizualiai įsivaizduokite žemę, kuri slypi po grindimis ir pastato pamatais, žemę, kuri jus palaiko, ir mintimis prisijunkite prie jos.

Atraskite patogią sėdėjimo pozą taip, kad viena jūsų ranka būtų priglausta prie širdies, o kita – prie žemės.

Keletą kartų giliai, „įžeminančiai“ įkvėpkite. Dabar sutelkite dėmesį į savo jutimus. Jei esate lauke, turėtumėte pajusti garsus, kvapus ir kitus pojūčius, plūstančius iš aplinkos, kurioje esate.

Be išankstinės nuomonės, vertinimo paprasčiausiai stebėkite, kokius jutiminius impulsus gauna jūsų kūnas. Kaip ir anksčiau, kvėpuokite lėtai, giliai.

Dabar sutelkite dėmesį į savo širdies centrą. Įkvėpdami įsivaizduokite, kad užpildote savo širdį meile, o ji ima plėstis po visą jūsų kūną. Su kiekvienu įkvėpimu jauskite, kaip meilė vis labiau ir labiau plinta iš širdies, užpildydama netgi erdvę aplink jus ir nuolatos augdama.

Kai pripildysite savo širdį visapersmelkiančios meilės, prisiminkite keletą (kuo daugiau) dalykų, už ką jaučiatės dėkingi. Galima galvoti apie savo sveiką kūną, žmones, kuriuos mylite, visavertį maistą, švarų vandenį ir orą, patogius namus. Pajuskite, kaip dėkingumo galia papildo meilę, sklindančią iš jūsų širdies, ir galiausiai užlieja visą planetą.

Dabar nukreipkite savo dėmesį į Žemę. Suvokite, kad viskas, ką patiriate, ką mylite, už ką esate dėkingi, yra įmanoma tik dėl šios nuostabios planetos, kuri visuomet palaiko jūsų gyvybę. Oras, kuriuo kvėpuojate, vanduo, kurį geriate, maistas, kurį valgote, medžiagos, iš kurių pastatyti jūsų namai ar pasiūti drabužiai, visa tai kyla iš šios gyvybę suteikiančios planetos, kurią vadinate savo namais.

Pasinaudokite šia akimirka ir tyliai padėkokite Žemei už visa, kas jums svarbu gyvenime. Auginkite suvokimą, kaip vertinga viskas, kas harmoningai ir tuo pat metu egzistuoja planetoje.

Užbaikite meditaciją tokia mantra: „Žemės gydymas prasideda savęs gydymu. Meilė šioje planetoje kyla iš meilės mano širdyje.“

Pagal Mindbodygreen.com straipsnį parengė, iš anglų kalbos vertė Lina Staponaitė

Paveikslėlis iš originalaus straipsnio

Pasidalinkite su kitais!