Veganiškas bananų pyragas be miltų, kiaušinių ir cukraus (ir jei norisi – be riebalų taip pat)

_MG_0515

Mano vienas mėgstamiausių pyragų, kai norisi kažko skanaus arba kai laukiu svečių, arba kai einu į svečius ir ypač jei turiu nedaug laiko. Taip, tai, kaip perskaitėt pavadinime, bananų pyragas arba bananų duona, jei versime tiesiogiai iš anglų kalbos. Duona jis vadinamas turbūt todėl, kad jo recepte beveik niekada nebūna cukraus, nes bananai suteikia visą reikiamą saldumą.

Aš ilgą laiką naudojau tokį paprastą receptuką, o dažnai tiesiog gamindavau iš akies, kol visai netyčia šiandien, užsinorėjusi kažko skanaus (argi ne taip prasideda visos gražiausios kulinarinės pasakos) ir norėdama sunaudoti ilgą laiką stovinčius spintelėje migdolų miltus, pagalvojau: „Kodėl gi ne?“ Ir gavosi tiesiog šedevras. O kad tas šedevras veganiškas, be jokio pridėtinio cukraus ar sirupo, be gliuteno – nuo to jis dar šedevriškesnis.


Padėk Balarama.lt gyvuoti!

 www.balarama.lt/parama

————————————————————————————


Taigi, jums reikės (kiekiai nurodyti nedideliam pyragėliui, jei norite didesnio, porcijas padvigubinkite):

  • 3 gerai prinokusių bananų. Gerai prinokę bananai – tai tokie su juodais taškučiais ant žievės. Taip pat galima naudoti ir šaldytus bananus (juos atšildžius), esu ne kartą taip kepusi.
  • 2 ir 1/2 puodelio migdolų miltų. Galima naudoti ir kokosų miltus.
  • 1/2 puodelio tapijokos krakmolo. Galima naudoti kukurūzų krakmolą, arba arrowroot miltelius (neradau, kaip verčiama į lietuvių kalbą). Arrowroot – angl. maranta, – red. past. Iš esmės tai surišėjas. Taip pat galima pakeisti per pusę mažesniu šviežiai maltų čijos sėklų kiekiu.
  • Pusės šaukštelio sodos.
  • Žiupsnio druskos.
  • Žiupsnio vanilės.
  • 1 šaukšto obuolių sidro acto. Galima pakeisti citrinos sultimis, – red. past.
  • 4 šaukštų augalinio aliejaus (labai tinka kokosų). Nebūtina dėti, vis tiek gaunasi skaniai ir be aliejaus.
  • Galima dėti kelis šaukštelius cinamono, kas mėgsta.

Sutrinam bananus šakute arba elektriniu trintuvu, tada įmaišom migdolų miltus, krakmolą, sodą, nugesintą actu, druską, vanilę ir aliejų – viską gerai išmaišom. Įkaitinam orkaitę iki 180 laipsnių, ištepam kepimo indą aliejumi, krečiam visą masę (galima papildomai papuošti viršų prismaigstant į jį migdolų) ir kepam, kol paruduoja ir šiek tiek suskeldėja paviršius. Patikrinam ar iškepė įkišę medinį pagaliuką į centrą, jei ištraukiam neaplipusį gabalėliais – iškepė. Skanaus :)

P. S.: pyragas be galo tinka pusryčiams ir piknikams.

P. P. S.: puodelis, minimas mano receptuose, tai amerikietiškas matavimo vienetas, atitinkantis maždaug 230 ml.

Every special day

Nuotraukos – iš Every special day

Redagavo Lina Staponaitė

Pasidalinkite su kitais!