Vedų patarimai studentams

books-927394_640

Dažnai studentai atrodo lyg nemiegoję kelias paras: pajuodę paakiai, išblyškęs veidas, slogi nuotaika. Kodėl taip yra? Pateikiame keturis pagrindinius klausimus. Patarimai studentams pagal Vedas padės atsakyti į juos visus.

  1. Užduokite sau klausimą: koks yra mano studijų tikslas?

    Vedų filosofija teigia, kad žmogus arba kita gyva būtybė pagal prigimtį negali „nieko neveikti“. Ją nuolat veikia trys materialios gamtos gunos (iš sanskrito išvertus energijos), todėl gyva būtybė yra priversta nuolat kažkuo užsiimti. Tačiau bet kokia veikla žmogui turėtų teikti naudą ir laimę. Jeigu žmogus jaučia, kad ši veikla jam nėra įdomi ar ji niekaip jo neugdo, jo kūnas bei protas ją atmeta. Taigi nuovargio kaltininkas ne visada būna „tik dvi valandos miego“.

  2. Ką valgėte praėjusią dieną?

    Kiekvienam žinomas posakis „Pasakyk ką valgei, pasakysiu kas esi.“ Prie šio posakio dar reikėtų pridėti antrą dalį: pasakyk kas gamino maistą, kurį valgei, o aš pasakysiu, kas tu. Kiekvienas kąsnis, kurį dedame į burną, yra labai svarbus ne tik kūnui, bet ir mintims, savijautai, sielai. Jeigu norite valgyti energetiškai bei fiziškai švarų maistą, jį gaminti turėtų žmogus, nusimaudęs po dušu, apsirengęs švariais drabužiais, neturintis blogų emocijų, su gera nuotaika, pozityviomis mintimis. Taip pat maisto produktai turėtų būti švarūs. Neužtenka jų nuplauti po vandeniu, produktai turėtų būti ne smurtinės kilmės. Taip pat ajurvedoje teigiama, kad vyrauja šeši pagrindiniai skoniai: saldus, rūgštus, aštrus, kartus, rišamasis bei sūrus. Kiekvieno iš šių skonių žmogus turėtų gauti kiekvieną dieną. Tačiau visiems skoniams gauti tinkamas skirtingas laikas. Pavyzdžiui, vakare suvalgę rūgštaus ar saldaus maisto (obuolių arba saldumynų), nesistebėkite, kad ryte pasijusite irzlūs: nervuos kambariokai, dėstytojai, tėvai ir visas pasaulis…

  3. Kokie jūsų santykiai su artimaisiais ir jus supančiais žmonėmis?

    Juk jei, pavyzdžiui, susipyksite su tėvais, visa likusi diena bus nesėkminga. Turbūt tai patyręs yra kiekvienas. Todėl nesunku suprasti, kaip mūsų aplinką veikia žmonės ir santykių su jais kokybė. Dažnai nutinka net ir taip, kad dukra suserga liga, kuria serga mama, nors ji su mama nebendrauja ilgą laiką ir apie jos ligą nežino. Vedose rašoma, kad karma (veiksmo ir atoveiksmio dėsnis) veikia visas gyvas būtybes. Tai dėl karmos dėsnio gimstame pas tam tikrus tėvus, turime būtent tokį brolį arba tokią sesę, sutinkame arba nesutinkame sutuoktinį ir t. t. Visi žmonės, kuriuos sutinkame šiame gyvenime, yra kažkuo su mumis susiję iš ankstesnių gyvenimų. Dauguma esame patyrę, kad pirmą kartą sutikę žmogų jaučiame jam nemalonius (pyktį, pavydą ir pan.) arba atvirkščiai, be galo šiltus jausmus. Tai rodo, kad mes susitinkame ne veltui. Tiesiog lemtis mums suteikė dar vieną progą ugdyti tarpusavio santykius, emocijas ar pan. Taigi, palaikykite gerus santykius su kiek įmanoma daugiau jus supančių žmonių. O jeigu kažkam jaučiate itin nemalonius jausmus, pasistenkite su tuo žmogumi kuo mažiau kontaktuoti, kad jo neįžeistumėte.

  4. Kokiu būdu raminate savo protą?

    Gyvename visuomenėje, kur visko daug: parduotuvių, studijų programų, žiniasklaidos, reklamos, mašinų ir t. t. O kur laikas sau? Žmogaus protas nuolat perpildytas daugybės dalykų. Neramus protas, trokštantis visko, ką mato akys ar jaučia kitos juslės, yra mūsų nesugebėjimo įsiklausyti į vidinio „aš“ balsą priežastis. Todėl Vedos rekomenduoja kiekvieną dieną paskirti bent kelias minutes meditacijai. Jose siūlomas pagrindinis meditacijos būdas yra džiapa (skr. japa), arba mantra (skr. man reiškia protas, o tra – suvaldyti, – red. past.), meditacija – šventų Dievo vardų kartojimas maldos karoliais. Tačiau kiekvienas gali atrasti ir savo būdą, pavyzdžiui, galima į pagalbą pasitelkti kvėpavimo pratimus, jogos asanas (pozas), tiesiog užsimerkti ir pasistengti nieko negalvoti arba paprasčiausiai einant skaičiuoti žingsnius. Tiesiog svarbu nepamiršti, kad meditacija turi turėti dvasinį tikslą. Meditacija – tai bent penkias minutes trunkanti pauzė jūsų prote, kai energija koncentruojama ne prote, o sieloje. Meditacija padeda nusiraminti, o ramesnis protas lengviau priima naują informaciją. Tai labai svarbu studijuojant!

Galiausiai, žinoma, studijų bei viso gyvenimo kokybei labai svarbus 6–8 valandų reguliarus miegas (patariama eiti anksti miegoti ir keltis anksčiau, nes protas ir psichika geriausiai pailsi iki 22 valandos, be to, studijoms ir darbui su savimi palankiausios ankstyvos rytmečio valandos, – red. past.), rytinis dušas, sveika mityba bei žalingų įpročių atsisakymas.

Šaltinis: Vedų šventraštis „Bhagavad-Gita“. Vertimas ir komentarai A. C. Bhaktivedantos Svamio Prabhupados.

Straipsnio autorė Ingrida Petrauskienė

 

Pasidalinkite su kitais!