Pozityviai mąstyti. Su kuo tai valgoma?

tree-2152934_960_720

Neretai susiduriame su neteisinga nuomone, kas yra pozityvus mąstymas, todėl pasistengsiu paaiškinti labai paprastai. Pozityviai mąstyti, tai nereiškia nebegalvoti apie blogus dalykus, slopinti savo emocijas, apsimetinėti, kad viskas yra gerai ar nuolat vaikščioti išsišiepus. Taip mąsto „trumparegiai“ žmonės, kurie daro išvadas apie tai, ko nežino, net neįsigilinę į tai, apie ką kalbama. Deja, mūsų visuomenėje tai yra madinga.

Noriu pasakyti, kad aplink mus pasaulyje yra tiek pat gerų dalykų ir tiek pat blogų, juolab, kad ir tai yra tik subjektyviai, jūsų manymu, jie geri arba blogi.

Visgi sutikite, viską, kas aplink jus yra gera, priimate be jokių emocijų, lyg kažkokį savaime suprantamą dalyką, kuris privalo būti. Bet jei jau kažkas yra ne taip, kaip jums norėtųsi, kažkas yra ne taip, kaip jums būtų patogu, iškarto sureaguojate visomis kūno ir smegenų ląstelėmis bei puolate piktintis.

Jeigu kiekvieną rytą atsikėlę pamąstytumėte apie tai, kaip yra gerai, kad karštas vanduo bėga tiesiai iš čiaupo ir nereikia eiti pasisemti jo kažkur į šulinį ir atsinešti kibirais, užsidėjus kartį, kaip kad darė mūsų močiutės. O beje, dar daug kas taip daro ir šiandien. Ir štai jums jau pozityvaus požiūrio pavyzdys, nes kiekvieną rytą atsikėlę jūs turite kuo pasidžiaugti. Arba pabandykite pasidžiaugti kiekvieną rytą išlipę iš šiltos lovos ir nuėję į tualetą. Ten šiltai bei patogiai atsisėdę pagalvokite, kaip gerai, kad nereikia bėgti į lauką per sniegą į kažkokią lauko būdelę. Štai tai yra tie geri dalykai, kuriuos jūs turite ir kuriuos reikia matyti, fiksuoti ir džiaugtis, o ne skųstis, kad neturite kuo apsirengti, kad blogas oras, ar kad viskas erzina.

Jūsų mintys materialios, o būsena, kurioje gyvenate šiandien, sukuria būseną, kurioje gyvensite rytoj. Jei šiandien stengiatės kreipti mintis link gerų, pozityvių dalykų, jūsų emocinė būsena tampa geresnė ir formuoja pozityvią ateitį. Nieko čia nei sudėtingo, nei ypatingo. Kasdien stengdamiesi keisti savo būseną, ieškodami kažko, kuo galėtume pasidžiaugti, tomis dienomis, kada, atrodo, viskas liūdina, mes galime labai toli nukeliauti link savo svajonių. Ir tikrai, turėjau tokių dienų, mėnesių ir metų, kai atrodė nieko gero niekada jau nebus ir nėra prasmės apskritai gyventi. Reikėjo tik paieškoti ir radau. O tai mane ir ištraukė iš duobės, niekas kitas, tik aš pati, savo minčių ir būsenų pagalba. Vėliau atsiranda ir noras gyventi ir kažką nuveikti.

Pozityvus mąstymas, tai tiesiog matyti gerus dalykus aplink save, fiksuoti juos, stengtis džiaugtis ir būti dėkingais užtai, kad turite tiek daug, o ne įsivaizduoti, kad tai yra savaime suprantama, taip yra, buvo ir visada bus. Ir jei taip norite skųstis, ir matyti daugybę blogų dalykų, tai bent jau pasistenkite adekvačiai tiek pat pastebėti ir gerų. Net tai padės po truputį keistis jūsų savybėms, o tada pasikeis ir jūsų mąstymas, emocinis ir energetinis lygiai. Tapsite patrauklesni sau ir kitiems, nes tas, kas turi kuo pasidžiaugti, yra laimingesnis, patrauklesnis ir įdomesnis, nei tas, kuris vis dejuoja. Tokiam žmogui labiau sekasi, jis gaus geresnį darbo pasiūlymą nei koks surūgėlis. Jis bus pastebėtas kitos lyties atstovų ir susiras porą lengviau, nei koks bambeklis, tokiam žmogui norėsis palinkėti sėkmės ir jis jos būtinai sulauks.

Todėl siūlau: nuo šiol kiekvieną dieną  pasidžiaukite tuo, ką jau turite ir pamirškite tai, ko neturite. Pagalvokite, kiek daug jūs esate pasiekę, kiek jau esate gyvenime gavę, kiek turite to, ko jūsų tėvai ir seneliai net tikėtis nesitikėjo. Ir jūsų diena taps šviesesnė ir sėkmingesnė. O jei dar ir ta kiekviena maža sėkme nepamiršite pasidžiaugti, tai sėkmės tik daugės. Ir nereikia čia jokių mokslinių įrodymų. Bandykite ir patys tuo įsitikinsite.

Štai vienas paprastas pratimas, kuris gali padėti treniruotis:

Pradėk kontroliuoti savo mintis. Jei pagalvojai apie kažką bloga, iškarto kaip atsvarą turi sugalvoti 3 gerus dalykus. Nesvarbu apie ką, svarbu, kad jie savyje neštų gerą emociją. Žaisk tokį žaidimą, nebūk rimtas, taip bus lengviau.

Pvz.: važiuoji ryte į darbą ir pagalvoji: „vėl tie kamščiai bjaurybės“. Tada galvoji 3 gerus: „bet per radiją skamba puiki daina“; „darbe atsigersiu ko nors skanaus“; „galiu per langą stebėti praeivius ar bundančią pavasario gamtą“ ir panašiai.

Žaidimas smagus ir lengva įsitraukti.

Iš pradžių bus sunkiau sugalvoti, tačiau viskas ateina bandymus.

Perjunginėk savo dėmesį kaip TV kanalus.

Jei jauti, kad pradėjai suktis nereikalingų minčių  karuselėje, perjunk kanalą, pradėk galvoti apie kažką kita. PRISIVERSK.

Keisk blogas mintis geromis, bandyk prisiminti bet ką, kas tik gali tave bent kiek pradžiuginti ir stenkis tą vaizdą arba mintį sukti galvoje, kuo labiau į tai įsijausdamas.

Šis pratimas – tai pradžių pradžia, turi išmokti kontroliuoti savo minčių srautą bent minimaliai.

Transformacijos.lt

Redagavo Lina Šimelionytė

Pasidalinkite su kitais!