Kaip pamiršti buvusį?

person-3360827

– Negaliu miegoti, nervai nebeišlaiko. Vis prisimenu jį. Ką daryti? Kaip buvusį partnerį išmesti iš galvos? Nebegaliu net valgyti. Jaučiuosi kaip daržovė. Noriu pamiršti.

Ar jums teko su tuo susidurti? Man tenka dažnai. Skyrybos juk populiarios! Išsiskirti lengva, mesti nesunku, tačiau iš tiesų paleisti kitą žmogų savo viduje yra daug sunkiau. Tad štai ir šiandienos tema. „Mečiau sėkmingai, bet dabar nesiseka susitvarkyti su savimi.“

Kodėl negalime lengvai pamiršti buvusių partnerių? Kodėl kartais tai taip stipru ir skausminga? Ką daryti? Pakalbėkime apie viską lėtai, po truputį.

Susipykti, išsiskirti, depresuoti – lengva, tai moka visi. O kaip po skyrybų nepulti į depresiją, kaip paleisti partnerį? Tai rimtesnis klausimas. Susipykti, išsiskirti, atleisti ir paleisti… Labai rimta. Jei kalbėtume tiesiai šviesiai, tai pavyksta tik vienetams. Na, bet jūs juk esate tas žmogus, kuris visada laimi loterijose?! Kai tik netyčia nusiperkate loterijos bilietą, šnai ir vėl eilinis milijonas. Dėl to bilietų net nebeperkata, neįdomu. Norisi ir kitiems leisti laimėti. Suprantu, jūs – geras žmogus. Gerbiu jus už tai…

Būtent todėl jums ir padėsime. Aptarkime štai tokią situaciją. Yra partneris (vyras ar moteris – nesvarbu), su kuriuo mus siejo daug drauge pragyvento laiko, stiprūs jausmai, galbūt netgi vaikai, bendras turtas ir t. t. Prikaupėm streso ir pykčio. Neišmokom kartu gyventi arba prasidėjo netikėti pokyčiai. Užpuolė naujos įsimylėjimo bangos ar tiesiog nusibodom vienas kitam. Nuolat konfliktavom, kaltinom vienas kitą. Galiausiai išsiskyrėm. Galvojom, kad viskas susitvarkys, viskas bus gerai. Rasim naują antrąją pusę ir super.

Bėda. Laikas nuo laiko atgimsta senieji jausmai, iš tiesų – visas jų mišinys: pyktis, neapykanta, meilė ir visa kita. Norisi visa tai paleisti, nebeturėti emocinio ryšio su tuo žmogumi. Norisi jį paleisti. O nepasileidžia, nors tu ką.

Dėmesio! Privalau pasakyti svarbų dalyką. Aš prieš skyrybas. Daugeliu atveju jos skubotos. (Reklaminės pertraukėlės pabaiga.)

Na, bet, sakykime, aptariamoje situacijoje skyrybos jau įvyko. Abu žmonės turi naujas šeimas, namus, įsipareigojimus. O, kas būtų, jeigu viskas būtų buvę kitaip? Na, mielieji ir mielosios, prisisegam saugos diržus ir skaitom toliau!

Jums padėti gali tik kasdienis darbas su savimi. Taip, taip! Kad ir kaip nuvalkiotai tai skambėtų. Padės ne serialų žiūrėjimas ir ne facebookas – ten jūs laikinai užsimirštat, bet realybėje tai nieko nekeičia.

– Nenervuok, Ražauskai! Sakyk greičiau, ką daryti! Ir taip jau laiko neturiu.

– Giliai įkvepiam. Išeitis visada yra.

Siūlau praktikoje pasiteisinusį reikalą – paleidimo laiškus. Ne vidurių paleidimo – jų paleisti nereikia. Kalbame apie partnerio paleidimą. Imame A4 ar kito jums patinkančio dydžio lapą, dar geriau, jei kelis iš karto. Susirandame rašiklį. Atsisėdame ramioje vietoje, kur niekas netrukdys. Išjungiame telefoną. Užsimerkiam, kelis kartus giliai įkvepiam ir iškvepiam. Rašysime laišką buvusiam jūsų partneriui.

Seka gan paprasta. Kaip visada rašydami laiškus, pradėkite žodžiais: „Brangusis, xxx“. Toliau tiesiog pratęskite sakinius, kuriuos rasite toliau šiame straipsnyje. Prie kiekvieno sakinio pridėkite tiek savų sakinių, kiek norisi. Kol pajausite, kad tikrai išliejot viską, ką norėjot tuo klausimu. Gali užtrukti ilgai, bet nieko tokio – tai terapija.

Tai paprasta. Svarbu įsijausti ir nebijoti verkti. Nebijoti viską išlieti ir surašyti lape. Kylantys jausmai – tai terapijos dalis. Skaudės, jausitės nejaukiai – gerai! Labai gerai: juk jūs pagaliau dirbate su jus siejusiu ryšiu.

Sakiniai, kuriuos jums reikėtų pratęsti savo laiške:

Mielasis (mieloji), xxx,

Aš pykstu, todėl, kad tu…

Aš esu įsižeidusi (-ęs) dėl to, kad tu…

Man labai baisu dėl to, kad…

Aš esu nusivylusi (-ęs), nes…

Man liūdna, kad…

Esu dėkinga (-as) tau už…

Prašau atleisti man už…

Aš paleidžiu tave. Aš linkiu tau laimės naujame gyvenime. Aš žinau, kad tau viskas bus gerai.

Taigi. Dabar jums teks imti lapą ir rašyti. Pratęsti mano pradėtus sakinius. Gausis ilgas ir sunkus laiškas, jį rašant gali būti sunkių akimirkų. Jei bus sunku, tiesiog sustokite ir giliai pakvėpuokite. Tęskite. Jei norėsis, verkite ir paleiskite visas emocijas savo viduje. Žinau, kad to nesinori, bet reikia, netgi labai.

Jei jau parašėt laišką, džiaugiuosi. Dabar jį sudeginkite, nuskandinkite ar užkaskite į žemę. Po laiško rašymo labai naudinga pamedituoti, pasimelsti, pasivaikščioti, paskaityti mėgstamą knygą, išsimaudyti.

O kas toliau?

Greičiausiai vieno laiško nepakaks, kad visiškai paleistumėte tą žmogų. Todėl kitą dieną galite jį vėl rašyti. Dabar jau bus lengviau, laiškai kaskart trumpės. Taip po truputį jūs galėsite tą žmogų paleisti. Dėmesio! Rašyti reikia ranka! Ne klaviatūra. Nebemokate rašyti ranka? Teks vėl išmokti. Neturite popieriaus namie? Pasiskolinkite! Laiškas po laiško jūs išsilaisvinsite iš savo vidinio kalėjimo. Šnai ir paleidote! Sveikinu, jūs – tikras šaunuolis (arba šaunuolė)!

Jūsų laiškanešys,

Darius Ražauskas

Dariaus Ražausko asmeninis puslapis Esujums

Redagavo Lina Staponaitė

Pasidalinkite su kitais!