Kaip atsikelti 5 valandą ryto (net jei to visai nesinori)

morning-girl-2715280_960_720

Kas iš tikrųjų nori keltis penktą valandą ryte (ar net anksčiau), kai lovoje taip šilta, minkšta ir gera, o už lango dar tamsus ir šaltas lietuviško snieguoto pavasario rytas? Niekas! Reikia pripažinti, kai kuriems iš mūsų keltis taip anksti būtų sunku net šviesų ir šiltą vasaros rytą…

Vis dėlto atsikelti anksti gali būti tikrai verta, jei norime atrasti laiko pomėgiams, kuriuos galbūt vis atidėliojame, nes dieną esame pernelyg užsiėmę, arba skirti akimirką ramiai meditacijai ar maldai, kai visas pasaulis dar miega, o gal tiesiog dienoraščio rašymui ar svajonių ir tikslų kūrimui. Sakoma, kad dauguma sėkmingiausių pasaulio žmonių keliasi labai anksti ryte.

Tačiau kaip atsikelti anksti, jei tam priešinasi, rodos, kiekviena kūno ląstelė? Kaip nugalėti protą, suktai ryte šnabždantį: “Kam atsisakyti tokio saldaus miego? Aš tik truputį pasnausiu ir jau po penkių minučių kelsiuos…” Kaip keltis, jei iš tiesų giliai kažkur viduje norime būti vieni iš daugumos žmonių, kurie penktą valandą ryto… ir toliau miega?

Štai keli patarimai:

1. Eikite anksti miegoti

Ne, tam, kad atsikeltumėt anksti, nebūtina nuolatos būti neišsimiegojusiam! Galite miegoti tiek valandų, kiek iš tiesų jums reikia, kad pailsėtumėte. Tiesiog eikite miegoti anksčiau. Iš pradžių tai gali būti keista – juk anksti miegoti eina tik senukai ir pypliai, taip? Visiškai ne! Tokio įpročio laikosi daugybė aktyvių žmonių visame pasaulyje. Be to, mokslininkai jau seniai įrodė, kad žmonės, kurie eina miegoti anksčiau, pailsi kokybiškiau (pailsi ne tik fizinis kūnas, bet ir psichika), yra sveikesni ir žvalesni.

2. Kelias valandas prieš miegą nebenaudokite elektroninių prietaisų

Taip taip, daugumai iš mūsų knieti prieš miegą parašyti artimam žmogui žinutę telefonu ar socialiniuose tinkluose, atrašyti gautus laiškus ar paskutinę akimirką atlikti darbus, kurių nespėjome nuveikti dieną… o galbūt esate iš tų, kurie atsipalaiduoja žiūrėdami televizijos programas ar filmus kompiuteryje? Tačiau geriausia telefoną, televizorių, kompiuterį ir panašius prietaisus palikti ramybėje bent valandą ar dvi prieš einant miegoti, nes jų skleidžiamos bangos ir šviesa aktyvuoja kai kuriuos smegenų centrus ir išblaško miegą.

3. Palikite telefoną (su žadintuvu) kitame kambaryje

Nuspręskite, kuriame kambaryje praleisite pirmąsias savo ankstaus ryto valandas, ir palikite jame telefoną, kuriame įjungėte žadintuvą penktai valandai. Pripažinkime, dauguma iš mūsų turime mistinę galią išjungti žadintuvą net neatsibudę! Mokslininkai dar nepaaiškino šio sugebėjimo, bet akivaizdu: atsikelti anksti žymiai lengviau, kai žadintuvas skamba ne šalia lovos, o kitame kambaryje. Juk tada reikia išlipti iš lovos, patirti šaltų grindų budinantį šoką ir truputį pasivaikščioti (judėjimas taip pat padeda). Be to, atsidūrę kambaryje, kuriame planavote praleisti pirmąsias ryto valandas, iš karto prisiminsite viską, ką norėjote nuveikti. Tai motyvuos atsispirti pagundai grįžti į lovą.

4. Pasinaudokite “penkių sekundžių” taisykle

Prabudę ryte, penktą valandą, kai gretimame kambaryje visu garsu skamba jūsų žadintuvas, tikriausiai jausitės mažų mažiausiai sutrikę, susierzinę, bet tikrai ne pasiruošę staigiai lipti iš lovos. Kad būtų lengviau, pradėkite skaičiuoti nuo penkių atbuline tvarka: 5, 4, 3, 2, 1. Kai skaičiuojame atvirkščiai, tampa lengviau ištrūkti iš rytinės apatijos ir neryžtingumo keltis, nes smegenys daro tai, kas joms nėra įprasta (įprasta skaičiuoti nuo vieno iki penkių). Paprastai drąsa lipti iš lovos kyla dar nepasiekus skaičiaus 1. O jei nekyla… tuomet įsivaizduokite, kad esate raketa, kuriai reikia pakilti į kosmosą per penkias, keturias, tris, dvi… na, supratot. Svarbu nepamiršti to, kad mūsų jausmai ir veiksmai neturi būti susiję, taigi ryte, skaičiuodami nuo penkių iki vieno, tiesiog įpraskite ignoruoti tos akimirkos jausmus ir šokite iš lovos! (Plačiau apie šią taisyklę ir jos taikymą svarbiose gyvenimo akimirkose pasakoja Mel Robbins savo knygoje “5 sekundžių taisyklė”.)

5. Pirmiausia nusiprauskite ir pasirūpinkite būtiniausiais kūno poreikiais

Kad ir kaip juokingai tai skambėtų, pirmiausia atsibudę išsivalykite dantis, nusiprauskite veidą vėsiu vandeniu (tai prabudina) ir palįskite po dušu. Jeigu reikia, pasitepkite veidą kremu ar atlikite visas kitas jums įprastas procedūras. Parodykite šiek tiek meilės savo ką tik šoką patyrusiam kūnui (per tą laiką, beje, galbūt suspėsite iš tiesų atsibusti). Paprasta kūno švaros priežiūra drauge šiek tiek apvalo ir mintis, leidžia mums iš tiesų tapti “šviežiems” ir pasiruošusiems kokybiškai praleisti ankstyvas ryto valandas. Ir visą likusią dieną. Juk negalime būti labai dėmesingi, kai mūsų akys traiškanotos arba veidą tempia nuo išsausėjusios odos.

6. Gerkite vandenį

Stiklinė vandens su priedais (citrina, šviežiais mėtų lapeliais ar pan.) ar be jų atgaivina vis dar mieguistą kūną, paruošia virškinimo traktą būsimam dienos darbui ir… tiesiog yra labai sveika ir skanu.

7. Skirkite ankstyvas ryto valandas sau, o ne kitiems

Jei norite keltis anksti ryte ir padaryti tai ilgalaike praktika, blogiausia, ką galite padaryti, tai praleisti rytą darydami tai, ko iš jūsų tikisi kiti. Jei švaistysite tą laiką anksti ryte veikdami tai, ko nemėgstate ir nenorite veikti, nesugebėsite išlaikyti šio įpročio. Pamirškite, kad laukia krūvos neatsakytų laiškų, žinučių, prašymų ir reikalavimų. Bent kelias pirmąsias dienos valandas. Juk tam ir kėlėtės – kad rastumėte laiko tam, ką veikti trokštate būtent jūs. O ne facebook.com srauto tikrinimui.

8. Užsirašykite savo mintis

Ryte būname produktyviausi, o mūsų protas, intelektas – aktyviausi ir kūrybingiausi, todėl verta užsirašyti pirmąsias savo dienos mintis. Galima skirti tam vos kelias minutes arba rašyti keletą puslapių per dieną, rašyti dėkingumo dienoraštį arba kasdien numatyti (ar iš naujo įvertinti) dienos, savaitės ir netgi gyvenimo tikslus, norus ir svajones. Kad ir kokią formą pasirinksite, rašymas su tam tikru sąmoningu tikslu (ar sau keliamais klausimais) gali padėti giliau susitelkti produktyviai ir džiuginančiai dienai, be to, kaskart skatins džiugiai šokti iš lovos.

9. Aiškiai žinokite, KODĖL keliatės

Tam, kad atsikeltumėte anksti ryte ar pakeistumėte bet kokį kitą savo įprotį, privalote aiškiai suvokti, kodėl to norite. Visai nesvarbu, ar jums tiesiog norisi praleisti pirmąsias dienos valandas ramiai, skiriant laiko sau, mėgstamai knygai, puodeliui arbatos, ar norite tą laiką praleisti medituodami, ar svajojate kada nors mesti dabartinį darbą ir uždirbti iš mėgstamos veiklos (kuriai skirsite pirmąsias ryto valandas), ar tiesiog trokštate atgaivinti pamirštą hobį… būtina žinoti, kodėl jums svarbu keltis anksti. Labai lengva paslysti ir pasiduoti maloniems jausmams, kuriuos patiriame besivartydami lovoje, bet jeigu aiškiai žinote, ką norite veikti atsibudę, tuomet tampa paprasta sau pasakyti: “Tai žymiai smagiau negu kelios minutės lovoje.” Verta prisiminti savo kodėl? prieš pat einant miegoti, vakare. Juk sakoma, kad rytui ruoštis reikia vakare.

Lina Staponaitė

Pasidalinkite su kitais!