Ajurvedinė vasaros rutina ir mityba

pexels-photo-1484256

Ajurvedoje savo mitybą ir kasdienį dienos režimą patariama suderinti pagal sezonus. Grishma Ritu (vasaros) metu saulės spinduliai tampa galingesni, o kūnas jaučiasi suspaustas didėjančios atmosferos temperatūros. Tai savo ruožtu kasdien susilpnina Kapha ir stiprina Vatą došą.

Koks yra ajurvedinis vasaros režimas, padedantis išlaikyti gerą sveikatą? Kokius sveikus įpročius galite įtraukti į savo dieną šilčiausių metų mėnesių metu? Dalinamės nuostabiais patarimais palaimingai vasarai.


Padėk Balarama.lt gyvuoti!

 www.balarama.lt/parama

————————————————————————————


  1. Vasarą rekomenduojamas skonis – „saldus skonis“. Dažniau rinkitės saldaus skonio grūdus, tokius kaip basmati ryžiai, natūraliai saldžios daržovės, pavyzdžiui, saldžiosios bulvės ir saldžius, sultingus vaisius, pavyzdžiui, arbūzus.
  2. Rinkitės lengvą, vėsų maistą, pageidautina skystame pavidale. Pagalvokite apie sriubas, karštus grūdų patiekalus ir troškinius. Venkite šaltų kokteilių, kurie gali užkimšti kūno kanalus.
  3. Valgykite daugiau daržovių.
  4. Gerkite kambario temperatūros arba vėsų vandenį su jame esančiais agurkais. Taip pat patartina vartoti kokoso vandenį.
  5. Gerkite žolelių arbatas – mėtų, cikorijų, kiaulpienių ir rožių.
  6. Mėgaukitės šviežiais vaisiais, tokiais kaip obuoliai, mangai, granatai, melionai, avokadai, uogos, vyšnios, vynuogės, žaliosios citrinos, ananasai, slyvos ir kriaušės.
  7. Miežiai, ryžiai, basmati ryžiai ir kviečiai yra tinkamas pasirinkimas vasaros mitybai.
  8. Sojų pupelės, mung spindulinės pupuolės, juodosios pupelės ir skaldyti žirniai yra geri ankštinių augalų pasirinkimai vasarai.
  9. Rinkitės kokoso, saulėgrąžų ir alyvuogių aliejus.
  10. Venkite per daug aštraus maisto. Norėdami pridėti skonio, naudokite baziliką, kalendras, mėtas, žaliąsias citrinas, pankolius, kardamoną ir petražoles.
  11. Pienas, sūris, lydytas ghi sviestas ir sviestas yra tinkami produktai vasaros metu.

Sezoninis vasaros režimas

Praktikuokite Abjangą (viso kūno ajurvedinį masažą). Atlikite jį kasdien su kokosų aliejumi arba saulėgrąžų aliejumi. Tai padeda nuraminti nervų sistemą ir atvėsti kūną. Dėvėkite laisvus, medvilninius drabužius. Kasdien miegokite bent 7–8 valandas ir stenkitės eiti miegoti anksti, maždaug iki 10 val. vakaro.

Kad išvengtumėte odos pažeidimų, naudokite kūnui tinkamą apsaugos nuo saulės losjoną (pageidautina, kuriame yra alavijo).

Vasarinė odos priežiūra. Kaip vasarą galite sumažinti odos pažeidimus?

Po saulės vonių ir jos poveikio kruopščiai išvalykite odą, naudodami rožių vandenį. Paimkite 1 valgomasis šaukštą virinto pieno, panardinkite į jį nedidelį vatos gabalėlį ir švelniai patrinkite veidą. Palikite 15 minučių ir po to nuplaukite šaltu vandeniu.

Prieš eidami miegoti išsitepkite alavijo (aloe vera) geliu.

Pasigaminkite augalinį žolelių paketą vasarai

Sutrinkite papają ir sumaišykite su keliais lašais šviežios žaliosios cirinos sulčių. Užtepkite ant nuvalytos odos 15–20 minučių. Po to odą nuplaukite šiltu ir šaltu vandeniu. Darykite tai du kartus per savaitę ir jūsų oda bus drėgna bei šviežia visą vasarą.

Naudokitės šiais ajurvediniais vasaros patarimais, kad Jūsų vasara atrodytų vėsesnė ir ramesnė!

Ajurvedoszinios.lt

Pasidalinkite su kitais!