8 būdai, padėsiantys įveikti baimes

photo-1524819198572-5389d8c897c9

Baimių temą verta pradėti nuo vienos svarbios minties – bijo visi.

Ir tie, kurie talentingi.

Ir turtingi.

Ir tie, kurie protingi ir daug išmano.

Tie, kurie gyvena vandenyno pakrantėje.

Ir įsikūrę triukšmingo miesto centre.

Ir tie, kurie augo apsupti meilės bei šilumos.

Ir tie, kuriuos kažkada atstūmė.

Pasiekę aukštumų savo veikloje.

Praktikuojantys jogą.

Ir užsiiminėjantys kovos menais.

Ir tie, kurie ką tik pradėjo.

Ir tie, kurie turi daug patirties.

Ir tie, kurių gyvenimas iš šalies atrodo nuostabiai.

Baisu visiems.

Pradėti naują. Palikti įprastą aplinką. Rizikuoti. Daryti tai, ko nėra darę. Baisu dėl artimųjų. Dėl veiklos. Dėl gyvenimo. Ir dar dėl daugelio dalykų baisu.

Baimė yra ir bus. Kad ir kiek sukauptumėm patirties, praktikos, pasitikėjimo, pripažinimo, pinigų, talentų, kiekvieną kartą, kai sieksime naujų aukštumų, kiekvieną kartą, kai eisime į sceną, kiekvieną kartą, kai žvelgsime į vaikus ir mylimuosius – baimė bus. Stipresnė ar silpnesnė, bet bus.

Ir tai yra normalu. Nes tai reiškia, kad dar esi gyvas, žmogau. Tai reiškia, kad dabar – pats tinkamiausias metas žengti pirmyn. Per baimę. Su baime. Nesistengiant jos atsikratyti, o mokantis su ja šokti tango. Ir svarbu yra tik tai, kas ką veda šiame gyvenimo šokyje – baimė mane ar aš baimę?

Juk drąsus yra ne tas, kuris nieko nebijo, o tas, kuris geba ir bijodamas eiti ten, kur nori būti. Todėl toliau – keli būdai, padėsiantys šokyje su baime užimti vedančiojo poziciją.

Pirmasis būdas

Maži žingsneliai

Kai kuriuos dalykus, kurių bijome, verta daryti palaipsniui. Na, pavyzdžiui, jeigu žmogus bijo aukščio, nereikia jo iš kart užtempti ant aukščiausio pastato stogo ir priversti pažiūrėti žemyn. Gali baigtis nekaip. Pradžioje tiks bet koks mažesnis iššūkis – pakilti į penktą aukštą, prieiti prie lango, įsitikinti, kad saugu ir pažiūrėti pro langą žemyn. O tada – kiek aukščiau. Ir dar aukščiau. Arba, jeigu baisu kalbėti prieš dešimties žmonių auditoriją, iš pradžių tai galima padaryti su vienu žmogumi, tada su dviem, trim ir t. t.

Kokia bebūtų baimė, toks būdas tinka daugybei situacijų. Net mažiausias pasipriešinimo baimei žingsnelis artins prie tikslo. Na, jeigu vyrukas bijo pasimatymų, nekaltas komplimentas patinkančiai merginai gali būti pirmasis žingsnis, o pakvietimas į pasimatymą – dešimtas.

Nustebsite, kaip lengva žengti dešimtą žingsnį po devinto, devintą po aštunto. Maži, bet sistemingi žingsniai padės nueiti lengvą kelią iki didelių iššūkių. Ir jūs palengva išmoksite suvaldyti tas baimes, kurios kažkada atrodė nevaldomos.

Antrasis būdas

Spontaniški veiksmai

Planavimas gyvenime yra puikus reikalas, bet kartais būna taip, kad prisiplanuoji tiek, jog planas taip ir lieka planu. Nes kai per daug planuoji, kas ir kaip turėtų įvykti, tai įgauna labai didelę reikšmę, pradedi bijoti nukrypti nuo plano, padaryti klaidą, atlikti kažką netinkamai (ne pagal planą). Ir vietoje to, kad tiesiog pradėtum daryti, trypčioji vietoje ir gyveni planais. Tuomet geriau neapsiriboti konkrečiu planu ir leisti viskam vykti natūraliau.

Kartais spontaniški veiksmai yra vienintelis būdas suvaldyti savo baimę ir nepasitikėjimą. Tada, kai kažką nusprendi, reikia tiesiog pradėti daryti, nekreipiant dėmesio į proto „traukulius“. Sąmoningai darydami spontaniškus veiksmus, mes dėmesį sutelkiame į tai, ką darome tuo metu, o ne į tai, kaip yra baisu.

Laukite tęsinio…

Ilona

Drasagyventi.lt

Pasidalinkite su kitais!