55 švelnūs būdai pasirūpinti savimi, kai esame užsiėmę, užsiėmę, užsiėmę… (II dalis)

meeting-552410_960_720

Anksčiau rašėme…

Kartais, rodos, visko gyvenime tiesiog per daug. Egzaminai, darbo terminai, apie save įkyriai primenantys nesumokėti mokesčiai ir daugybė tikslų, užduočių bei prioritetų, kurių susidėlioti į vietas jau nebepajėgiame… viskas slysta iš rankų, o pasaulis atrodo susimokęs bet kokiomis priemonėmis reikalauti mūsų dėmesio, kuriam, žinoma, neturime laiko. Sunku tokiomis aplinkybėmis nepamesti galvos. Tačiau tai įmanoma. Štai 55 švelnūs būdai pasirūpinti savimi, kai esame užsiėmę, užsiėmę, užsiėmę…

  1. Planuokite savo darbus

Užuot desperatiškai bandę atsiminti „viską, ką reikia atsiminti“ ir visus „reikia padaryti“ darbus, užsirašykite juos į lapelį. Tuomet susidarykite planą, kaip įgyvendinsite visas šias užduotis iki paskutinio termino. Veikiausiai teks paskirstyti nemažai užduočių kiekvienai dienai, o didelis krūvis galbūt netgi šiek tiek gąsdins, bet bent būsite tikri, kad viską atliksite laiku. Griežtai laikykitės sudaryto plano – nenukrypkite nuo jo nė vieną dieną. Be to, nesusigundykite atlikti rytdienos darbų dar šiandien: pasitikėkite, kas viskas vyksta pagal planą, ir leiskite sau pasidžiaugti laisvu laiku, jei anksčiau įgyvendinsite dienos užduotis.

  1. Palaikykite ryšį su draugais

Atsakykite į jų skambučius, žinutes ar retkarčiais susitikite – taip net pačiu įtempčiausiu gyvenimo laikotarpiu nenukentės draugystė. Be to, ir patys jausitės žymiai geriau, jei retkarčiais leisite sau susitelkti ne į darbą ar mokslus, o į kitus dalykus. Tai neleis jums tapti atsiskyrėliais darboholikais. Visai nebūtina skirti daug laiko ir dėmesio visiems savo draugams – kai kurie iš jų tikrai supras, kad esate užsiėmę. Tada, kai turite be galo daug veiklos (ir, žinoma, streso!), svarbiausia palaikyti tvirtus ryšius su tais žmonėmis, kurie labiausiai jus įkvepia ir džiugina.

  1. Skirkite laiko poilsiui

Tai labai svarbus punktas. Įsidėmėkite: laikas, kurį paskyrėte poilsiui, turi būti skirtas tik jam. Išmokite ilsėtis tinkamai. Tai reiškia, kad teks sąmoningai dėti pastangas ir iš galvos išmesti visas su darbais, mokslais, terminais ir pan. varginančiais dalykais susijusias mintis. Labai svarbu, kad pailsėtų ne tik kūnas, bet ir protas. Beje: penkios minutės visiškos ramybės yra žymiai vertingesnės už pusvalandį, praleistą prie TV ekrano.

  1. Laikykite įkvepiančias nuotraukas visuomet šalia

Laikykite jus įkvepiančias nuotraukas ten, kur galėtumėte jas matyti, kai dirbate. Tuomet vos tik jūsų dėmesys susilpnės, galėsite akis nukreipti į tai, kas džiugina ir kelia šilumos pojūtį, o ne į smulkmenas, primenančias, kokie esate užimti. Jei darbe ar studijoje negalite laikyti jokių nuotraukų, pasiimkite su savimi albumą arba užsiregistruokite interneto svetainėse, kur galite turėti jų archyvą.

  1. Kasdien pildykite dėkingumo sąrašą

Dėkingumo sąrašo rašymas labai padeda nukreipti dėmesį į pozityvius dalykus ir naujai įvertinti situaciją. Šis sąrašas visai neturi būti ilgas – pakaks vos kelių sakinių. Jei turėsite „dėkingumo sąsiuvinį“, bet kada galėsite jį atsiversti ir įkvėpti šviežio džiaugsmo ir motyvacijos oro.

  1. Paverskite pietų metą šventomis, tik jums skirtomis akimirkomis…

… ir džiaukitės sveiku maistu, rašykite dienoraštį, skaitykite tinklaraščius, pozityvią, dvasinę literatūrą ar pan. Lai šis laikas pamaitins ne tik jūsų kūną, bet ir sielą. Labai svarbu tinkamai maitintis, bet taip pat būtina nuolat jausti įkvėpimą, kūrybingumą, o kartais – net jaustis šiek tiek kvailai, aikštingai ar paprasčiausiai linksmai.

  1. Susirašykite dalykus, kurie jus neramina

Stresas paverčia mus pažeidžiamais, todėl nerimas gali būti neigiamas įtemptų gyvenimo laikotarpių rezultatas. Jei nuolat jaudinatės, pravartu susirašyti nerimą keliančius dalykus ant lapo. Kiekvieną kartą, vos pagavę galvoje sklandant nerimą keliančią mintį, užrašykite ją į „nerimo sąrašą“ ir atidėkite ateičiai. Leiskite sau jaudintis ir galvoti apie sąraše esančius punktus tik penkias minutes ryte ir penkias minutes vakare. Gali skambėti pernelyg paprastai, bet tai veikia: nerimo „atidėjimas“ akimirkoms, kai tyloje ir ramybėje susikaupę viską apsvarstysite, žymiai sumažins stresą, patiriamą per visą dieną. Be to, bus lengviau racionaliai įvertinti visas jį keliančias priežastis.

  1. Bėgiokite arba išeikite pasivaikščioti (ilgam)

Tai gana aiški taisyklė. Bet kokie fiziniai pratimai padės išsiskirti endorfinams – už tai jums padėkos jūsų kūnas. Be to, tai padeda „palengvinti“ galvą: išvalyti nereikalingas mintis ir stresą. Tuomet lengviau koncentruotis į visą jums dar likusį darbą.

  1. Nuolat su savimi turėkite darbų planą ir įtraukite į jį „Ne-susitikimų laiką“

Darbų planas, užrašinė su dienotvarke padaro gyvenimą mažiau chaotišką. Būtinai į ją užsirašykite kiekvieną suplanuotą susirinkimą – taip išvengsite siurprizų ir nieko nepražiopsosite. Bet nepamirškite, kad būtina kasdien skirti laiko sau. Vertinkite susitikimą su savimi taip, kaip vertinate visus kitus susitikimus. Lai šis laikas sau būna jūsų prioritetas – visa kita jūsų gyvenime turi būti antraeiliai dalykai.

  1. Žymėkitės savo pasiekimus

Gali atrodyti, kad šis įtemptas gyvenimo laikotarpis niekuomet nesibaigs… būtent todėl reikia visuomet turėti pasiekimų sąrašą. Vos įveikę kokį kalną ar kalvelę, būtinai tai pasižymėkite! Šis sąrašas padės tada, kai žinosite, kad laukia dar kelios intensyvaus darbo valandos, bet jausitės pervargę ir išsekę.

Laukite tęsinio…

Iš anglų kalbos vertė ir pagal Thefreedomexperiment.com straipsnį parengė Lina Staponaitė

Pasidalinkite su kitais!