55 švelnūs būdai pasirūpinti savimi, kai esame užsiėmę, užsiėmę, užsiėmę… (I dalis)

relax-569318_640

Kartais, rodos, visko gyvenime tiesiog per daug. Egzaminai, darbo terminai, apie save įkyriai primenantys nesumokėti mokesčiai ir daugybė tikslų, užduočių bei prioritetų, kurių susidėlioti į vietas jau nebepajėgiame… viskas slysta iš rankų, o pasaulis atrodo susimokęs bet kokiomis priemonėmis reikalauti mūsų dėmesio, kuriam, žinoma, neturime laiko. Sunku tokiomis aplinkybėmis nepamesti galvos. Tačiau tai įmanoma. Štai 55 švelnūs būdai pasirūpinti savimi, kai esame užsiėmę, užsiėmę, užsiėmę…

  1. Drąsiai sakykite „ne“ viskam, kas nėra jums svarbu.

Nešvarūs skalbiniai, valandų valandas trunkantys pokalbiai su mama, dėmesio reikalaujantys plepūs draugai – dabar ne metas būti maloniems ir „atsakingiems“. Leiskite sau susitelkti į tai, kas tikrai svarbu. Išbraukę neesmines atsakomybes iš dabartinio savo tvarkaraščio ne tik atrasite jame papildomos erdvės ir laiko, bet ir sumažinsite psichologinę įtampą, kurią kelia visos tos „neatidėliotinos“ smulkios užduotėlės, su kuriomis „būtinai“ turite susidoroti.

  1. Prašykite pagalbos.

Prašyti pagalbos nėra blogai. Priešingai, nustebsite pastebėję, kad dauguma jus supančių žmonių su malonumu jums padės. Tai leidžia jiems pasijusti naudingiems ir reikalingiems. Paprastai mums visiems labiausiai reikia pagalbos siekiant nudirbti kasdienius darbus: gaminti valgyti, apsipirkti, atlikti kitas kasdienes užduotis. Vis dėlto nenuvertinkite to, kokie svarbūs gyvenime gali būti žmonės, kurie palaiko, motyvuoja ir skatina jūsų pasitikėjimą savimi, kai reikia atlikti esminius, svarbiausius darbus ar projektus.

  1. Išsimiegokite.

Tai laiko patikrintas patarimas. Senas, bet esminis, kai kalbame apie rūpinimąsi savimi, poilsį ir sugebėjimą atiduoti svarbiai veiklai visas savo jėgas. Maža to, miegas ypač svarbus tada, kai užklumpa egzaminai ar darbo sunkumai – jis padeda įveikti bet ką. Žinoma, lengva galvoti, kad kelios papildomos darbo valandos „miego sąskaita“ išeis į naudą, bet tai ne tiesa. Štai miegas tikrai duos naudos.

  1. Gerkite arbatą arba vandenį.

Kava – apgaulingas ir nuodingas gėrimas, suteikiantis jėgų tik tol, kol galiausiai visas jas atima ir panardina jus į dar didesnį nuovargį (apie tai kalbėjome šiame straipsnyje, – red. past.). arbata (ypač natūrali, žolelių) sušildys ir atpalaiduos jus taip, kaip ir kava, be to, nuo jos organizmas nedehidratuos ir jo nekrės drebulys. O jeigu jaučiatės pavargę ir manote, kad jums reikia „kofeino dozės“, išgerkite šalto vandens (arba arbatos su ledukais). Šaltas vanduo iškart jus pažadins!

  1. Klausykitės mėgstamos muzikos.

Rami, švelni muzika nuramins ir atpalaiduos jus, o greitesnė – suteiks įkvėpimo ir naujų jėgų. Pasirinkite muziką, kuri neblaškys jūsų dėmesio (tinka muzika be žodžių ar kūriniai, atliekami jums nesuprantama kalba). Mėgstama muzika padeda išlaikyti pakilią nuotaiką ir laimės pojūtį – nesvarbu, kokie pavargę bebūtumėt.

  1. Valgykite sveiką, žalią maistą.

Žinoma, be galo norėtųsi užsisakyti picą… tačiau labiau „apsimoka“ skirti šiek tiek laiko maistingiems ir sveikiems patiekalams pasigaminti. Toks maistas ne tik suteikia daugiau jėgų, bet ir pagerina nuotaiką. Paieškokite lengvų ir greitų receptų – yra daugybė sveikų patiekalų, kuriuos galima pagaminti mažiau negu per dešimt minučių!

  1. Kiekvieną rytą bent penkias minutes tiesiog ražykitės ir kvėpuokite.

Jei dieną pradėsite skubėdami, apimti streso, taip jausitės visą likusią dieną. Pradėkite savo dieną penkiomis minutėmis tylos ir atsipalaidavimo. Atsistokite, ištieskite savo kūną – tapkite kiek įmanoma aukštesni. Tuomet lenkitės tol, kol pasieksite žemę. Ir vėl išsitieskite. Pasistenkite tiesiog pajusti savo kūną ir atkreipkite dėmesį į tai, kaip kvėpuojate. Tokia dienos pradžia labai atpalaiduoja.

  1. Visur, kur tik galite, eikite pėsčiomis.

Būdami itin užsiėmę, veikiausiai galvosite, kad kiekvieną minutę dera skirti darbui, tačiau tikrai naudinga šiek tiek laiko skirti pasivaikščiojimui. Jeigu gyvenate netoli savo kelionės tikslo, eikite ten pėsčiomis, o ne važiuokite viešuoju transportu ar nuosavu automobiliu. Vaikščiodami ne tik mankštinate savo kūną, bet ir įkvepiate gryno oro bei leidžiate laiką dienos šviesoje – to labai trūksta tada, kai gyvenate atsiskaitymų, terminų ir užduočių režimu. Jei tenka vykti kur nors toliau, išlipkite iš viešojo transporto viena ar keliomis stotelėmis anksčiau arba pasistatykite automobilį atokiau nei įprastai. Papildomos akimirkos, praleistos gryname ore, leis jums geriau susikaupti darbui ir taip sutaupys brangaus laiko.

  1. Darykite penkių minučių pertraukėles kas valandą.

Neįmanoma išlikti itin susikaupusiam ilgą laiką. Nesvarbu, kaip sklandžiai einasi darbas, vis tiek anksčiau ar vėliau jūsų dėmesį kas nors išblaškys – tokia proto prigimtis. Todėl verčiau leiskite savo protui keletą minučių pailsėti ir tiesiog pasvajokite ar perskaitykite keletą elektroninių laiškų, straipsnių ar pan. Dar geriau, jei pakilsite nuo kėdės, išeisite iš patalpos ir šias penkias minutes pasivaikščiosite. Erdvės, fizinės pozos ir judesių pokytis leis lengviau susikaupti ir vėl pradėti kokybišką darbą po pertraukėlės. Be to, taip savo smegenims duosite progą atsipalaiduoti ir surūšiuoti gaunamą informaciją – tai labai svarbu gerai fizinei ir subtiliai savijautai.

  1. Išskirstykite kūno priežiūros įpročius į smulkesnes užduotis ir atlikite jas kiekvieną dieną (ne vienu kartu).

Net jei įprastą savo gyvenimą stengiatės prisivyti kone bėgte, išoriškai to gali ir nesimatyti! Tiesiog įprastas kasdienes kūno priežiūros procedūras paskirstykite į mažesnes, greičiau ir lengviau įgyvendinamas užduotis. Skuskite barzdą vieną dieną, o galvą plaukite kitą. Arba skuskite kojas vieną dieną, o nagus lakuokite jau kitą. Ir panašiai. Ši technika pasiteisina ir tvarkantis namus – tiesiog kiekvieną dieną pasitvarkykite po truputį.

 

Laukite tęsinio…

Iš anglų kalbos vertė ir pagal Thefreedomexperiment.com straipsnį parengė Lina Staponaitė

Pasidalinkite su kitais!