55 švelnūs būdai pasirūpinti savimi, kai esame užsiėmę, užsiėmę, užsiėmę… (V dalis)

office-620822_960_720

Kartais, rodos, visko gyvenime tiesiog per daug. Egzaminai, darbo terminai, apie save įkyriai primenantys nesumokėti mokesčiai ir daugybė tikslų, užduočių bei prioritetų, kurių susidėlioti į vietas jau nebepajėgiame… viskas slysta iš rankų, o pasaulis atrodo susimokęs bet kokiomis priemonėmis reikalauti mūsų dėmesio, kuriam, žinoma, neturime laiko. Sunku tokiomis aplinkybėmis nepamesti galvos. Tačiau tai įmanoma. Štai 55 švelnūs būdai pasirūpinti savimi, kai esame užsiėmę, užsiėmę, užsiėmę…

Anksčiau rašėme…

  1. Deleguokite

Jei dirbate komandoje – stenkitės kitiems deleguoti, paskirstyti jums tenkantį krūvį. Nebandykite visko nuveikti patys.

  1. Būkite saulėkaitoje

Stenkitės kiekvieną dieną rasti laiko tiesiog pabūti saulėje. Tai ypač svarbu, jeigu labiausiai užsiėmę esate žiemą arba jeigu daug laiko praleidžiate gūdžiose bibliotekose ir niūrioje darbo vietoje.

  1. Gerkite vitaminus

Tai neužims net minutės: tiesiog kartu su pusryčiais išgerkite multivitaminų. Tikriausiai tada, kai esate labai užsiėmę, maitinatės ne pačiu sveikiausiu – termiškai apdorotu, kaloringu – maistu… štai kodėl svarbu gerti vitaminus. Žinoma, nederėtų pamiršti, kad jie negali atstoti sveikos ir subalansuotos mitybos teikiamos naudos.

  1. Valgykite šviežius vaisius ir daržoves

Visuomet šalia savęs darbe turėkite vaisių ar panašių sveikų užkandžių. Neignoruokite ir daržovių: agurkai, vyšniniai pomidorai ir morkos taip pat yra be galo skanūs – ir sveiki – užkandžiai!

  1. Duše naudokite kvapniuosius aliejus

Levandos padės atsipalaiduoti, o pipirmėtė – pabusti ir susigrąžinti žvalumą. Tam tereikia vos kelių lašelių kvapniųjų aliejų, kai prausiatės duše.

  1. Atsispirkite troškimui būti produktyviais visą parą

Neįmanoma būti darbingais kiekvieną akimirką… todėl iš anksto paskirkite laiką poilsiui. Būkite draugiški patys sau ir nesitikėkite vakare nuveikti tiek pat daug, kiek sugebate padaryti ryte.

  1. Ribokite laiką, kurį skiriate įvairiems žiniasklaidos šaltiniams

Smegenys gali apdoroti ribotą informacijos kiekį. Neperkraukite savo galvos televizijos naujienomis, laikraščiais, žurnalais ir knygomis, jeigu turite būti atidžiai susitelkę į darbą.

  1. Rytais medituokite

Netgi dešimt minučių vidinės rimties gali pakeisti visą jūsų dieną.

  1. Blokuokite trukdžius

Turite nuveikti šį tą svarbaus? Apsvarstykite, galbūt jums reikėtų atjungti internetą, išjungti telefoną ir užrakinti duris. Tik kelioms valandoms darbo – per tokį laiką tikrai nieko svarbaus nepražiopsosite. O atlikę svarbų darbą jausitės žymiai geriau.

  1. Sakykite sau gražius žodžius

Pozityvūs pokalbiai su savimi iš tikrųjų stipriai pakeičia nuotaiką. Akimirkomis, kai esate be galo užsiėmę, protas ir taip blaškosi it beždžionėlė. Todėl mintis, kad esate nepakankamai geri, per daug įsitempę ar paskendę panikoje, verčiau išmainykite į pozityvius komplimentus sau: „atrodau nuostabiai“, „darbai sekasi puikiai“, „galiu įveikti visa, kas laukia“.

  1. Labiausiai gąsdinančias užduotis atlikite pirmas

Visuomet bus užduočių, kurias atlikti norėsis labiau negu kitas. Natūralu, kad trokštame jų griebtis pirmųjų. Vis dėlto palankiausia pirmąsias įveikti sunkiausias užduotis. Taip išvengsite nereikalingo jaudulio.

  1. Praskaidrinkite sau dieną spalvingais rašikliais ir dailiais raštinės reikmenimis

Visai nebūtina, kad rašymo priemonės būtų brangios: jos gali būti pigios, bet dailios – to pakaks džiugesiui auginti. Ypač jei esate pamišę dėl raštinės reikmenų ir dizaino naujovių… (o kas dėl jų nepakvaišę?)

  1. Apdovanokite patys save

Galbūt tai nėra pats geriausias įprotis, kokį galima išsiugdyti, bet išskirtinės aplinkybės reikalauja ir išskirtinių veiksmų. Jei jaučiatės tikrai beviltiški ir tiesiog turite pergyventi sunkumų laikotarpį, apdovanokite save dovanomis, saldumynais ar pertraukėlėmis kaskart, kai atliekate kokią nors užduotį. Tik nebandykite ugdyti priešingo įpročio – graužti save, kai kas nors nepasiseka. Galbūt net ir tada jums tiesiog reikia mielo apdovanojimo?

  1. Atidėkite visus grandiozinius sprendimus

Dabar tikrai ne tas metas, kai turėtumėte išsikraustyti į kitą namą, mesti darbą ar išsiskirti su mylimuoju (net jei tokie pokyčiai labai viliotų). Visus svarbius, lemtingus sprendimus palikite ateičiai – kai jausitės ramesni ir galėsite mąstyti aiškiau.

  1. Priimkite save tokius, kokie esate

Leiskite sau „nutrūkti nuo kabliuko“ ir pripažinkite, kad esate tiesiog žmogus. Jūs tikrai stengiatės tiek, kiek galite, ir iš tiesų darote tai, ką reikia daryti. Pasikliaukite savo širdimi ir tiesiog tęskite tai, ką pradėjote. Nereikia nieko savyje keisti – esate pakankami tokie, kokie esate.

Iš anglų kalbos vertė ir pagal Thefreedomexperiment.com straipsnį parengė Lina Staponaitė

Pasidalinkite su kitais!