3 faktoriai, nuo kurių priklauso mūsų sveikata

park-bench-771653_640

Jei norime būti sveiki, privalome gyventi darnoje su gamta ir negriauti natūralaus balanso. Kad išmoktume šio meno, pirmiausia turime suprasti save. Ajurveda moko, kad kiekvieno iš mūsų sandara (vadinamoji konstitucija) yra skirtinga. Išsiaiškinę, kokia mūsų konstitucija, galime pasirinkti tinkamą mitybą, gyvenseną, dienotvarkę ir kitą veiklą. Žinios apie savo konstituciją padeda palaikyti gerą sveikatos būklę ir gydyti ligas.

Dažnai valgome mūsų kūno tipui netinkamą maistą ir užsiimame veikla, nederančia su prigimtimi. Taip suardome savo kūno pusiausvyrą. Tai – viena iš mūsų ligų priežasčių. Kitaip tariant, yra daugybė svarbių su maistu susijusių faktorių, padedančių palaikyti gerą sveikatos būklę. Tai maisto produktai ir jų derinimas tarpusavyje, laiko tarpai tarp valgymų, švara, teisingi mitybos įpročiai, virškinimo galią atitinkanti mityba ir t. t.

Su maistu susiję faktoriai, padedantys palaikyti gerą sveikatos būklę, yra tokie:

  • Maistas turi būti šviežias, šiltas, dažniausiai virtas ar keptas, skanus ir lengvai virškinamas.
  • Tarp dviejų valgymų (pavyzdžiui, tarp pusryčių ir pietų) turi praeiti bent keturios valandos.
  • Vieno valgymo metu nevalgykite pernelyg daug patiekalų. Vienu metu valgomi patiekalai neturi būti priešingi vienas kitam. Pavyzdžiui, jogurtas nedera su pienu, o ledai – su karšta kava.
  • Jei po valgio jaučiate nuovargį ar sunkumą skrandyje, reiškia, kad valgėte netinkamai. Maitinkitės atsižvelgdami į savo virškinimo pajėgumą.
  • Nevalgykite žiūrėdami televizorių ar ką nors skaitydami. Valgykite ramioje ir malonioje aplinkoje.
  • Nevalgykite paskubomis ar, priešingai, per lėtai. Gerai sukramtykite maistą.
  • Vaisius valgykite atskirai nuo kitų patiekalų (pavyzdžiui, pusryčiams tik vaisius ar pan.) arba tarp dviejų valgymų.
  • Negerkite vandens valandą prieš ar po valgio. Galima nedidelį kiekį vandens išgerti valgio metu.

Tinkamai sureguliuotas miegas taip pat labai svarbus įvairių kūno organų funkcijų balansui palaikyti. Anksti keltis ir gultis – tai raktas į gerą sveikatą. Daugumai žmonių pakanka vidutiniškai šešių valandų miego. Ilgesnis miegas sukelia ligas.

Reguliari mankšta, atitinkanti asmeninę konstituciją, taip pat labai palanki jūsų sveikatai. Joga rekomenduojama kaip geriausias mankštos tipas, nes puoselėja ne tik fizinę, bet ir mentalinę bei dvasinę sveikatą. Joga ir ajurveda veikia „ranka rankon“, nes abiejų mokslų tikslas yra tobula sveikata ir išsivadavimas pasiekus Dievo sąmonę.

 

Dhirašanta Gosvamis

Pasidalinkite su kitais!