100 mokslinių priežasčių, kodėl reikėtų atsisakyti mėsos (V dalis)

bag-839602_640

Anksčiau rašėme…

Dar dešimt priežasčių, kodėl vertėtų atsisakyti mėsos.

41) Mėsos, kiaušinių bei pieno vartojimas siejamas su pilvo riebalų kaupimusi. Vištiena – didžiausias to kaltininkas.

1

Šaltinis: Will all Americans become overweight or obese? Estimating the progression and cost of the US obesity epidemic. Obesity (Silver Spring), 16 (10): 2323-2330, 2008.

42) Heterocikliniai aminai (kancerogenai, – vert. pastaba), kurie įprastai būdavo aptinkami tik paruoštoje mėsoje, jau yra randami ir sūryje bei kiaušiniuose.

2

Šaltinis: Formation and biochemistry of carcinogenic heterocyclic aromatic amines in cooked meats. Toxicol Lett. 2007 Feb 5;168(3):219-27. Epub 2006 Nov 16.

43) Inkstų nepakankamumas siejamas su mėsos vartojimu.

3

Nuotrauka iš Dev.nsta.org

Komentaras: įrodyta, jog mėsos vartojimas skatina baltymų pašalinimą su šlapimu (mikroalbuminurija). Pripažinkime, taip neturėtų būti.

Šaltinis: Associations of diet with albuminuria and kidney function decline. Clin J Am Soc Nephrol. 2010 May; 5(5):836-43.

44) Vartojant mėsą neįmanoma neperžengti leistino suvartoti cholesterolio ribos.

4

Šaltinis: High marks for below-average cholesterol. For the best protection against clogged arteries and heart disease, average cholesterol no longer makes the grade–lower is better. Harv Heart Lett. 2006 Feb;16(6):4-5.

45) Iš mėsos gauta geležis „nepastebimai“ praeina pro virškinimo sistemą.

5

Nuotrauka iš Foodmatters.tv

Komentaras: geležis veikia kaip prooksidantas, kuris organizme sukelia oksidacinį stresą ir gali pakenkti DNR. Per didelis geležies kiekis gali sukelti gaubtinės žarnos vėžį, širdies ir kraujagyslių ligas, infekcijas ir uždegimines reakcijas. Žmogaus organizmas nesugeba pašalinti geležies pertekliaus.

Šaltinis: Mechanisms of heme iron absorption: current questions and controversies. World J Gastroenterol. 2008 Jul 14; 14(26):4101-10.

46) Įrodyta, jog gyūninės kilmės produktai (taip pat kalakutiena) mažina triptofano (amino rūgšties, – vert. past.) kiekį smegenyse.

6

Nuotrauka iš Theconservativetreehouse.com

Komentaras: Gyvūninės kilmės produktai, turintys daug triptofano, pavyzdžiui, kalakutiena, pakelia triptofano kiekį kraujyje, bet tai sumažina jo kiekį smegenyse. Augaliniai produktai, turintys daug triptofano, geriausiai (palyginus su kitomis amino rūgštimis ir angliavandeniais, randamais, pavyzdžiui, sėklose) pakeli nuotaiką ir triptofano kiekį smegenyse.

Šaltinis: Protein-source tryptophan as an efficacious treatment for social anxiety disorder: a pilot study. Can J Physiol Pharmacol. 2007 Sep;85(9):928-32.

47) Propionatai. Mėsoje nėra skaidulų, kurios yra reikalingos gerosioms žarnyno bakterijoms. Dėl šios priežasties bakterijos negali išskirti pakankamai propionatų, kurie yra naudojami cholesterolio kiekio bei riebalinių ląstelių reguliavimui.

7

Šaltinis: Propionate. Anti-obesity and satiety enhancing factor? Appetite. 2011 Apr;56(2):511-5.

48) Rafinuoti grūdai, kiaušiniai ir vištiena – produktai, dažniausiai sukeliantys prostatos padidėjimą.

8

Šaltinis: Food groups and risk of benign prostatic hyperplasia. Urology. 2006 Jan;67(1):73-9.

49) Net sumažinus mėsos bei jos produktų vartojimą iki žuvies ir kiaušinių, insuliną atitinkantis augimo faktorius (IGF-1) beveik nepakito.

9

Nuotrauka iš Bodybusiness.com

Komentaras: Įrodyta, jog IGF-1 skatina vėžio vystymąsi.

Šaltinis: The associations of diet with serum insulin-like growth factor I and its main binding proteins in 292 women meat-eaters, vegetarians, and vegans. Cancer Epidemiol Biomarkers Prev. 2002 Nov;11(11):1441-8.

50) Gyvūninės kilmės produktuose yra randama arseno, švino, gyvsidabrio, kadmio, policiklinių aromatinių angliavandenilių (PAA) ir veterinarijoje naudojamų vaistų.

periodic-table-42115_640

Šaltinis: Chemical safety of meat and meat products. Meat Sci. 2010 Sep;86(1):38-48.

 

Iš anglų kalbos vertė ir pagal Badassu.net straipsnį „100 Scientific Reasons to Not Eat Meat“ parengė Aušrinė Baranauskaitė

Laukite tęsinio…

Pasidalinkite su kitais!